Pokrowce

GD Star Rating
loading...

Od momentu wynalezienia instrumentu problemem był sposób jego przechowywania i przenoszenia. Pierwsze pokrowce były zszywanymi skórzanymi workami, bez dopasowania do kształtu czy specyfiki instrumentu. Z biegiem czasu również w tej dziedzinie nastąpił postęp. Dzisiaj pokrowce robi się przede wszystkim z tworzyw sztucznych lub właśnie ze skóry (chociaż w tym wypadku jest to już bardziej futerał). Sztuczny materiał charakteryzuje się przede wszystkim odpornością na czynniki atmosferyczne, w szczególności wodoodpornością. Dodatkowo taki materiał jest względnie tani i łatwy w obróbce. Niegdyś popularny był materiał Stonewash- ma ciekawą fakturę, ale jest względnie słaby. Aktualnie na pokrowcowych salonach króluje kodura. Kodura to tkanina kaletnicza, utkana z poliestru i dodatkowo pokryta PCV. Dostępna jest w olbrzymiej ilości kolorów i gęstości splotów. Standardem jest czarna Kodura 600 D. Większość pokrowców marki Canto wyprodukowano właśnie z tej kodury, stosując innej jej odmiany w zależności od stylistyki czy użyteczności. Dobrej jakości kodura nie będzie blakła, jest łatwa w czyszczeniu i nie przepuszcza wody, przede wszystkim jednak jest odporna na zdzieranie i ścieranie. Tanie pokrowce, pochodzące bezpośrednio z Chin, najczęściej dołączane do najtańszych gitar wykonane są bardzo często z słabej i przykro pachnącej kodury. Taki materiał ma słaby podkład i będzie się szybko ścierał- a co za tym idzie nie ochroni instrumentu przed uszkodzeniem. Kwestią równie istotną jak materiał zewnętrzny jest wzmocnienie pokrowca. W Canto produkujemy pokrowce bez pianki, oraz z piankami o grubości od 5 do 20 mm. Stosujemy również naturflex a w gigbagach dodatkowo płytę z polipropylenu. Używana przez nas pianka ma gęstość 25kg/m3 – zapewnia to optymalny stosunek wagi i właściwości pochłaniania uderzeń. Zastosowanie odpowiedniej pianki jest kluczowe- to właśnie ona chroni instrument przed uszkodzeniem mechanicznym. Z naszego doświadczenia wynika, że warstwa pianki grubsza niż 20 mm niepotrzebnie zwiększa wagę pokrowca- 20mm to optymalna wartość dla wysokich modeli pokrowców. Przy produkcji pokrowca ważne są również dodatki- szelki, pasy nośne, rączki czy podszewka. Wszystkie te elementy mają być maksymalnie wygodne i jednocześnie trwałem. Siłą rzeczy najtańsze pokrowce nie zagwarantują, że w wyniku używania nie pękną np. szelki i instrument nie spadnie na ziemię. W polskich pokrowcach Canto korzystamy z polskich taśmy nośnych i karabińczyków,które posiadają stosowne atesty i gwarancję producenta. Wreszcie ostatnim z elementów, który odróżnia współczesne pokrowce od ich przodków, jest design, czyli mówią po polsku wzór. Nowoczesne maszyny zapewniają Canto olbrzymią ilość kombinacji w kształtowaniu pokrowca i stosownych dodatków. Kadra z blisko dwudziestoletnim doświadczeniem a także liczne kontakty z muzykami zapewniają, że pokrowce Canto są dopracowane pod względem użytkowym i schludnie wykonane. Posiadana przez nas hafciarka i pracownia sitodruku umożliwiają ozdobienie pokrowca logotypem klienta. Zapraszamy Państwa do zapoznania się z naszych pokrowców.

Pokrowce na inst. dęte Pokrowce gitarowe Pokrowce klawiszowe
     
Pokrowce PA Pokrowce Perkusyjne Pokrowce na inst. smyczkowe
     
GD Star Rating
loading...

Dodaj komentarz