Mirosław Muzykant

GD Star Rating
loading...

Zafascynowany jazzem zakłada zespół „Keep Smiling” który został wyróżniony na krakowskim festiwalu „Jazz Juniors”. Następnie rozpoczął współpracę z Józefem Skrzekiem biorąc udział w nagraniu dla Polskiego Radia utworu „Sabat Czarownic” i wspólnych występach w Śląskim Planetarium w Chorzowie. Efektem współpracy był zespół „Impresje. Inspiracje. In corpore” w składzie: Józef Skrzek – klawisze, Piotr Wojtasik – trąbka, Mirosław Muzykant – instrumenty perkusyjne, Aleksandra Karmańska i Roksana Wikaliuk – śpiew, Wioletta Muzykant i Agata Zieliszek – ruch sceniczny. Były to pierwsze kontakty z formą spektaklu muzycznego zawierającą ilustrację filmową oraz taniec nowoczesny.  W tym samym czasie powraca do jazzu tworząc wspólnie z Jackiem Konopką – gitara i Adamem Głośnickim – gitara basowa, zespół Activ Action Jazz Trio.

Efektem tej współpracy jest wydana w 1998 roku płyta „Four Hours” nagrana w Warszawskim Studiu M1. Nagrań dokonano w rekordowym czasie czterech godzin, a do nagrań zaproszono amerykańskiego saksofonistę Ericka Marienthala współpracującego m. in. z Chickiem Corea. Nad całością czuwał Mirosław Muzykant przy współpracy z Paulem Griffith’em. Płytę wydał i zasponsorował znany mecenas sztuki, właściciel wydawnictwa WB Music – Wacław Bajer. W czasie współpracy z Wacławem Bajerem oddał się pracy dobroczynnej sponsorując domy dziecka, szpitale i inne instytucje. Wziął również udział w wielu koncertach np. w benefisie znanego zabrzańskiego grafika – Romana Nowotarskiego w Domu Muzyki i Tańca w Zabrzu.

W połowie 1998 roku reaktywowana została grupa SBB w której z powodu pobytu w USA perkusisty Jerzego Piotrowskiego jego miejsce zajął Mirosław Muzykant. Zmiana ta spowodowała że stare przeboje SBB zabrzmiały świeżej i dostały niespotykanej energii zapierając dech na słuchaczach w Giżycku, Sali Kongresowej, Filharmonii Warszawskiej, Bydgoskiej, w Sali Koncertowej Programu 3 Polskiego Radia, Katowickim Spodku, czy za granicą w Budapeszcie i Dortmundzie. Uzyskując bardzo dobre opinie i komentarze w najważniejszych czasopismach muzycznych. Natomiast Mirkowi znana Polska firma produkująca pałki perkusyjne wypuszcza serię pałek sygnowanych jego nazwiskiem.  Po tak wielu sukcesach z SBB decyduje się na powrót do korzeni organizując koncert „Współczesne rytmy, Dawna Muzyka, Obraz” w ramach III Dni Muzyki Dawnej w 1999 r. w Zabrzu. Koncert był połączeniem muzyki dawnej z współczesnymi rytmami i muzyką afrykańską. W koncercie wziął udział gościnnie zespół muzyki dawnej „Allegro”. Koncert ten został uznany największym wydarzeniem artystycznym roku 1999 w Zabrzu, Mirek został uznany największą osobowością życia kulturalnego Zabrza 1999 roku. 16 lutego 2000 Zespół Reprezentacyjny Instrumentów Perkusyjnych pod kierownictwem Mirosława Muzykanta wystąpił w ramach Festiwalu Kraków 2000 w Teatrze Buckleina. Koncert ten był najważniejszym wydarzeniem w niemal dziesięcioletniej historii zespołu. Na deskach Buckleina został przedstawiony materiał łączący muzykę dawną z perkusyjnymi wariacjami na jej temat dopisanymi przez M. Muzykanta.

18 maja 2000 roku Mirek bierze udział w koncercie z okazji 80-tych urodzin papieża Jana Pawła II w Wadowicach wykonując wspólnie z Józefem Skrzekiem „Cantatę Maryjną”. 26 maja występuje na 6 festiwalu Jazz Blues Fusion 2000 w Zabrzu w towarzystwie m.in. „Zespołu Reprezentacyjnego Instrumentów Różnych”, chóru „Resonans ConTutti” i Józefa Skrzeka. 12 sierpnia 2000 roku występuje wspólnie z Józefem Skrzekiem i Wiolettą Muzykant na Festiwalu Muzyki Elektronicznej „ZEF’2000″ w Piszu.  W dniach od 27 września do 1 października na wystawie EXPO 2000 w Hanowerze trwały w polskim pawilonie „dni śląska”. M. Muzykant również wziął w tym udział występując pod nazwą „Mirosław Muzykant Ensemble” wykonując głównie kompozycje niemieckiego kompozytora J. S. Bacha co przyjęto z olbrzymim entuzjazmem tym bardziej że rok 2000 jest rokiem Bachowskim. Gościnnie w dwóch aranżacjach wziął udział chór „Sempre Cantabile” pod kierownictwem Małgorzaty Muszyńskiej.  18 maja 2001 w dniu urodzin papieża Jana Pawła II zespół wystąpił na wielkim koncercie z okazji otwarcia bazyliki w Licheniu. Gościem specjalnym tego koncertu był znakomity polski pianista Leszek Możdżer współpracujący m.in. z kompozytorem muzyki filmowej Zbigniewem Preisnerem. Podczas tego koncertu został wykonany specjalnie skomponowany na tą okazję hymn „Exuaudiat universum vitam vicisse!” do muzyki Mirosława Muzykanta, i łacińskiego tekstu księdza Dariusza Klejnowskiego-Różyckiego wykonany przez zaproszony chór „Resonans Con Tutti”.  Dzień później 19 maja 2001 zespół występuje na koncercie na rzecz fundacji pomocy rodzinie Ludgardy i Jerzego Buzków. Koncert ten był imprezą zamkniętą w ruinach teatru w Gliwicach i zostaje odebrany bardzo entuzjastycznie. W koncercie również gościnnie bierze udział chór „Resonans Con Tutti”. Na tym koncercie zostaje również wykonany przez teatr tańca “ATRUM” spektakl “Tryptyk Istnienia” do muzyki Mirosława Muzykanta i choreografii Wioletty Muzykant.  Efektem tego koncertu było zaproszenie na wielki koncert z okazji 100 rocznicy urodzin kardynała 1000-lecia Stefana Wyszyńskiego który odbył się 3 sierpnia 2001 na Placu Zamkowym w Warszawie. W koncercie tym wziął udział również zaproszony Leszek Możdżer, chór „Resonans Con Tutti, oraz teatr tańca „ATRUM” pod kierownictwem Wioletty Muzykant ze spektaklem „Tryptyk Istnienia” do muzyki Mirosława Muzykanta. Koncertowi temu ponownie patronował premier RP Jerzy Buzek.

Kolejnym wydarzeniem miał być koncert 14 września 2001 roku z okazji jubileuszu miasta Zabrze „Zabrzańska Jesień” ale z powodu wydarzeń w USA został przełożony na 28 września. Koncert odbył się pod Domem Muzyki i Tańca w Zabrzu, na 2 scenach z towarzyszeniem zespołu „Mirosław Muzykant Ensemble”, chóru „Resonans Con Tutti”, teatru tańca „ATRUM” i gość specjalny pianista Joachim Mencel.  W dniach 19-20.01.2002 bierze udział w koncercie galowym otwarcia i zamknięcia oraz imprezach towarzyszących Pucharowi Świata w Skokach Narciarskich Zakopane 2002 występując po dłuższej przerwie z Józefem Skrzekiem.  Pod koniec 2001 roku podpisuje kontrakt z turecką firmą “Istanbul Mehmet”, producentem ręcznie wytwarzanych instrumentów perkusyjnych. W tym samym czasie zaczyna pracę nad 12 preludiami fortepianowymi których światowa premiera internetowa odbywa się dnia 2.02.2002 roku o godzinie 02:02:02 w nocy. Można było w tym czasie odsłuchać czterech z cyklu 12 kompozycji i przeprowadzić rozmowę z kompozytorem za pomocą czata.  18.03.2002 roku bierze udział w koncercie Wielkopostnym w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim w towarzystwie Józefa Skrzeka, Ewy Urygi, Wioletty Muzykant i innych artystów.  Dnia 26.04.2002 r. w Tyskim klubie „TĘCZA” odbył się zamknięty koncert kwartetu jazzowego M. Muzykanta. Ten nagły powrót do korzeni Mirosława Muzykanta został przyjęty bardzo entuzjastycznie. Na koncercie zagrano materiał z płyty „Four Hours” w tym samym składzie jak na płycie czyli: Mirosław Muzykant – perkusja, Jacek Konopka – gitara, Adam Głośnicki – gitara basowa, Ericka Marienthala zastąpił utalentowany saksofonista – Michał Borowski. Dochód z koncertu został przeznaczony na rzecz stowarzyszenia osób niepełnosprawnych.  Kolejne miesiące Mirosław Muzykant poświęca pracy kompozytorskiej przygotowując muzykę do spektakli teatru tańca „ATRUM” – „Maski” oraz „Oczami nieba”. Podpisuje również kontrakty z firmami: AXIS Percussion z USA – producentem perkusyjnego osprzętu stosującego nowatorskie rozwiązania konstrukcyjne oraz Szwedzką firmą Clavia DMI – producentem systemu perkusyjnego DDrum4 SE.  W kwietniu 2005 roku Mirosław Muzykant zaczyna promocyjne koncerty solowe. Pierwszy koncert odbył się 22.04 w Młodzieżowym Domu Kultury w Rudzie Śląskiej. Koncert poprzedziły warsztaty perkusyjne na których zostały poruszone zagadnienia polirytmi i polimetrii oraz prezentacja elektronicznych i akustycznych instrumentów perkusyjnych. Na koncercie wystąpił również pięcioosobowy Zespół Reprezentacyjny Instrumentów Perkusyjnych pod kierownictwem Mirosława Muzykanta.

Aktualnie gra na specjalnie skonstruowanym dla niego zestawie perkusyjnym, wykonując podziały 7-głosowe grane na żywo na wielu warsztatach i koncertach.

Asortyment Canto:  

- Zestaw futerałów na perkusję z serii GB

GD Star Rating
loading...